- Borås Stad
- / Borås Stad på lättläst
- / Omsorg och stöd
- / Kommunen kan ge dig stöd i din ekonomi
Kommunen kan ge dig stöd i din ekonomi
Ibland kan det vara svårt
att få pengarna att räcka till.
Det kanockså vara svårt
att få ekonomin att fungera.
Du kanske har stora skulder
eller svårt att betala dina räkningar
under en längre eller kortare tid.
Du som bor i Borås, Bollebygd, Tranemo,
Svenljunga eller Ulricehamn
kan få hjälp av budgetrådgivare
för att försöka få ordning
på din ekonomi igen.
Rådgivningen kostar dig ingenting.
Kontakta gärna våra rådgivare
Du kan träffa en rådgivare
antingen på vårt kontor eller
via telefon eller e-post.
Du måste boka ditt möte i förväg
om du vill träffa oss.
Det här kan vi hjälpa dig med
Vi kan bland annat hjälpa dig att
- få ordning på din ekonomi
- göra en budget för ditt hushåll
- se över dina skulder
- göra upp en plan för hur du kan betala dina skulder
- undersöka om du kan få så kallad skuldsanering.
Skuldsanering innebär att
den som har stora skulder
kan slippa att betala hela sin skuld
eller delar av skulden.
Det är Kronofogden som beslutar
om du kan få skuldsanering.
Det är viktigt att du känner dig trygg hos oss
Vi har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte får berätta
om din situation för andra
utan att du tillåter det.
Vill du komma i kontakt med oss?
Du kan nå oss på via
telefon, eller e-post.
- Telefon. Du kan ringa oss på telefonnummer 033-35 75 95.
- E-post. Du kan skicka e-post till budget@boras.se.
Lämna dina kontaktuppgifter i mejlet
så hör vi av oss till dig.
Tips på bra länkar
Här kan du läsa mer om ekonomi:
- budgetkalkylen.se
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - Gör en budget för din ekonomi med den här kalkylen
- konsumenternas.se
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – Här får du gratis råd om bank och försäkring.
- hallakonsument.se
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – Här kan du fråga vad som gäller när du köper varor och tjänster.
- kronofogden.se
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.– Här kan du se vad du kan göra om du inte kan betala en skuld eller om någon som är skyldig dig pengar inte betalar.
Om du har frågor kontakta:
E-post:
Telefon:
Senast ändrad:
Ändrad av: